مجله درباره ماشین

بنز سدان کلاس سی از کلاس های بنز است که در این تصویر با رنگ نقره ای مات روی آسفالت با پس زمینه ی کاملا سیاه که بازتاب نور روی آن پیداست. این ماشین به گونه ای پارک شده که سپر جلویش به سمت چپ ما باشد.

مهم ترین کلاس های بنز از نوع سدان

بنز های سدان در کلاس های متفاوت و متعددی از جمله E, C, S, A, SLS و غیره تولید میشوند. از بین این کلاس ها سه کلاس کلاس های برتر و محبوب بنز نامیده میشوند.در این مقاله با مجله ی درباره ماشین همراه باشید تا تفاوت 3 تا از مهمترین کلاس های بنز یعنی E , S و C را با هم بررسی کنیم.

کلاس S

مرسدس-بنز کلاس-اس (به انگلیسی: Mercedes-Benz S-Class) که قبلاً با نام Sonderklasse (به آلمانی به معنای کلاس ویژه با اختصار “S-Klasse”) شناخته می‌شد، مجموعه ای از سدان‌ها و لیموزین‌های خودروی لوکس با اندازه بزرگ است که توسط شرکت خودروسازی مرسدس-بنز که زیر مجموعه کمپانی دایملر آگ است در کشور آلمان تولید شده‌است.

 این خودرو لوکس‌ترین و از جمله گران‌ترین محصولات مرسدس بنز به شمار می‌آید و آوازه آن به‌گونه‌ای است که بسیاری از رهبران دنیا از آن به‌عنوان خودرو تشریفات استفاده می‌کنند. مرسدس S کلاس سابقه‌ای دیرینه در بازار خودرو ایران دارد و اکثر نسل‌های آن از گذشته تا به امروز توانسته‌اند میهمان بازار خودرو کشورمان باشند. نسل ششم بنز کلاس S (W222) آخرین بازمانده از این خودرو است که پیش از بسته شدن درهای واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی توانست پلاک ملی دریافت کند. این نسل در سال 2014 و با کد W222 معرفی شد و قرار است در سال 2021 جایگاه خود را به نسل هفتم واگذار کند.

ماشین بنز سدان کلاس اس مشکی رنگ براق، که در سمت چپ تصویر است و سپر جلویش به سمت ماست. نصف ماشین از کادر بیرون است. درون گاراژ است که درش نیمه باز و بیرونش منظره ی سبز هست

کلاس C

این مدل در ابتدا تنها به صورت سدان و استیشن به بازار عرضه شد اما نسل سوم آن به صورت دودر کوپه هم ساخته شد که بعداً به مرسدس بنز کلاس سی‌ال‌سی تغییر نام داد. نسل چهارم از اواخر سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه می‌شود و برای اولین بار قوای محرکهٔ هیبرید بنزینی-الکتریکی دارد.

مدل‌های مختلف سی کلاس در کارخانجات شرکت بنز واقع در برمن و سیندل فینگن آلمان و همچنین سایر کارخانجات این کمپانی در کشورهای دیگر به تولید می‌رسد. تاکنون چهار نسل از مرسدس بنز C کلاس به بازارهای جهانی راه پیدا کرده که خوشبختانه نمونه‌هایی از اکثر نسل‌های این سدان لوکس و زیبای آلمانی در کشور ما نیز حضور یافته‌اند؛ به ویژه نسل دوم این خودرو موسوم به W203 طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ به تولید می‌رسید و توسط نیروی انتظامی کشورمان نیز به خدمت گرفته شد که به مدل‌های پلیسی معروف هستند. در ادامه نسل‌های مختلف مرسدس بنز سی کلاس به عنوان یک سدان لوکس و جمع‌وجور آلمانی پرداخته شده است.

خودروی بنز کلاس ای آبی رنگ که با زاویه ی 43 درجه نسبت به دوربین به سمت راست متمایل شده است. درون جاده ای دو طرفه قرار دارد که این جاده با خط ممتد نصف شده و خودرو در سمت راست این خط پارک شده است. محل این جاده درون جنگلی است با درختان کوتاه و منفصل از حاشیه ی جاده، به طوری که آسمان آبی دیده میشود و نور خورشید در سمت چپ تصویر باعث سفید دیده شدن بخشی از آسمان میشود.

کلاس E

از نظر تاریخی، کلاس ئی با فروش بیش از ۱۴ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۱۵، پرفروش ترین مدل مرسدس بنز است. در نوامبر سال ۲۰۲۰ مدل ۲۱۳ کلاس ئی به عنوان خودروی سال موتور ترند یا به عنوانی خودرو سال ۲۰۲۱ جهان را به خود اختصاص داد.

همه مدل‌های E کلاس بنز نه تنها یک سری خودرو بلکه هر کدام در نوع خود، برگه‌ای از یک دفترچه خاطرات بزرگ از چند دهه زندگی انسان مدرن است. مرسدس بنزهای مدل E کلاس همگی اتومبیل‌هایی هستند که با سگمنت E-full size هستند که از دل کارخانه قدیمی و همیشه برند مرسدس بنز بیرون آمده‌اند و دیگر به جایی رسیده‌اند که نیاز به معرفی برای خرید و فروش ندارند. این خودروها قبل از این که از کارخانه بیرون بیایند، همه از حضور زود هنگام‌شان باخبر هستند. این دست از مرسدس بنزها با موتورهای متفاوت و بدنه‌های منحصر به فرد بازار را در تسخیر خود در می‌آورند.

ماشین بنز کلاس ایی به رنگ نقره ای متالیک جلوی ماشین به با زاویه ی 20 درجه به سمت ماست. روی سنگ فرش میباشد که پشتش ظاهرا خانه است.

تفاوت کلاس های ذکر شده چیست؟

غیر قابل انکار است که کلاس هایی که مورد بررسی قرار دادیم بسیار به هم شبیه هستند، و مردم اغلب در تشخیص آن ها دچار اشتباه میشوند. اما ما در این مقاله به نکاتی در این خودرو ها اشاره میکنیم که شما بتوانید به راحتی مثل یک متخصص مدل بنزی که میبینید را تشخیص دهید.

در تصویر 3 خودروی بنز از کلاس های (به ترتیب از بالا به پایین) سی ، ئی ، اس مشاهده میشود. که رنگشان مشکیست. هر سه مدل درون اتاق یا گاراژی با پس زمینه ی نقره ای آلمینیومی هستند. در این گیف در زمانی که نور تصویر کم میشود مشخص است که چراق عقب کلاس سی یک رشته‌ی نور ، کلاس ئی دو رشته و کلاس اس سه رشته نور را درون خود جای داده اند. در چراغ های جلو نیز مشاهده میشود که رشته های نور درون چراغ کلاس سی به شکل انتزاعی یک چشم میباشد، در کلاس ئی دو خط خمیده از بالا به پایین، و در کلاس اس رشته های نور کاملا متفاوت میباشند.

در تصویر بالا 3 خودروی بنز از کلاس های (به ترتیب از بالا به پایین) سی ، ئی ، اس مشاهده میشود. که رنگشان مشکیست. هر سه مدل درون اتاق یا گاراژی با پس زمینه ی نقره ای آلمینیومی هستند. در این گیف در زمانی که نور تصویر کم میشود مشخص است که چراق عقب کلاس سی یک رشته‌ی نور ، کلاس ئی دو رشته و کلاس اس سه رشته نور را درون خود جای داده اند. در چراغ های جلو نیز مشاهده میشود که رشته های نور درون چراغ کلاس سی به شکل انتزاعی یک چشم میباشد، در کلاس ئی دو خط خمیده از بالا به پایین، و در کلاس اس رشته های نور کاملا متفاوت میباشند.

هر سری از کلاس های بنز مخفف چه کلمه ای است؟

هر حرف از کلاس های مرسدس بنز مخفف کلمه ایست که ویژگی آن کلاس میباشد. برای مثال: