مجله درباره ماشین

این عکس یک خودروی بی‌ام‌و را نشان می‌دهد که در یک محیط داخلی با دیوارهای فلزی و کف سنگین قرار دارد. خودرو رنگ سفید دارد و طراحی بسیار مدرن و جذاب است. چراغ‌های جلو LED با طراحی منحصر به فرد و شکل مستطیل شکاف‌دار است. لوگوی بی‌ام‌و در بالای گلگیر جلو قابل مشاهده است. پلاک آبی رنگ خودرو نیز در قسمت پایین گلگیر جلو قابل مشاهده است. این خودرو با چراغ‌های جلوی LED منحصر به فرد، گریل جلوی برجسته و سیاه، و لوگوی بی‌ام‌و مشهور، یک ظاهر ویژه و جذاب دارد. چرخ‌های آلیاژی با طراحی چند پره و تایرهای کم پروفایل نیز به زیبایی خودرو افزوده‌اند. در کل، این خودرو یک تصویر بی‌نظیر از زیبایی و قدرت بی‌ام‌و است.

همه چیز درباره بی ام و مدل M5

بی ام و مدل ام 5 یکی از خودروهای برتر جهان است. این خودرو بر پایه سری 5 بی‌ام‌و ساخته شده و توسط بخش M این برند تقویت شده است. این خودروی سدان یک موتور V8 با تویین توربو دارد که تا 627 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو با سه سیستم چهار چرخ محرک، حالت رانندگی مخصوص دو چرخ عقب و حالت رانندگی با چرخ های جلو شتاب بسیار سریعی دارد. علاوه بر این، کابین فول آپشن و مجهز ام 5 سفرهای شما را لذت‌بخش می‌کند. این خودرو با قیمتی بین 105,695 دلار تا 143,995 دلار در بازار عرضه می‌شود.

تاریخچه این مدل

بی‌ام‌و سری ۵ یک سری خودرو از مجموعه محصولات شرکت آلمانی بی‌ام‌و است که از سال ۱۹۷۲ تا کنون در ۷ نسل تولید و عرضه شده‌است. این سری پس از سری ۳ پرفروش‌ترین سری از خودروهای بی‌ام‌و می‌باشد.

نسل‌های این سری به ترتیب عبارتند از:

  • E12, از ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۱
  • E28, از ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۸
  • E34, از ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۶
  • E39, از ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۳
  • E60, از ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰
  • F10/F11, از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷
  • G30/G31/G38 , از ۲۰۱۷ تا کنون
E12
E28
E34
E39
E60
F10
G30
Previous slide
Next slide

همچنین در بسیاری از این سال‌ها نسخهٔ موتور اسپرت این خودرو تحت عنوان BMW M5 (در فارسی بِ‌ام‌و ام فایو یا بِ‌ام‌و ام پنج) نیز عرضه شده‌است.

بی‌ام‌و سری ۵ سدان لوکس و بزرگ مشهور این کمپانی آلمانی است که با هدف جایگزینی سدان‌های سری “نیو کلاس” از سال 1972 به بازار عرضه شد. سری ۵ یکی از پرفروش‌ترین محصولات ماشین بی‌ام‌و بوده که رقابت آن با بنز E–Class یکی از جذاب‌ترین رقابت‌ها در دنیای خودرو است.

تفاوت مدل های M5

ماشین های BMW سری M در چند سری متفاوت عرضه میشوند که یکی از آنها سری 5 میباشد. سری 5 متشکل از مدل های متفاوتی از ماشین های این سری میباشد (برای مثال M-i528 که در پشت ماشین به صورت i528) نوشته میشود. هر کدام از این مدل ها با توجه به منظور استفاده‌شان طراحی شده اند.

حال سوال پیش میاید که هرکدام از این مدل ها بیان گر چه چیزی هستند؟

اولین عدد در نام سه رقمی BMW برای سری یا مدل خودرو است. عدد بعدی (مانند 45 در 745e) قبلاً حجم موتور را نشان می‌داد (مثلاً 30 برای حجم موتور 3.0 لیتر)، اما امروزه این عدد عملکرد موتور را بر حسب کیلووات (kW) یا “حجم مجازی” نشان می‌دهد. یک خودرو با عدد 45 دارای عملکرد بین 300 تا 350 کیلووات است.

مدل Competition و CS

مدل های Competition و CS (Competition Sport) دو تا از مدل های برتر و پیشتاز در میان ماشین های سری M5 میباشند.
شاید برایتان سوال شود که این دو مدل چه تفاوتی باهم دارند. به طور کلی این دو مدل عملکرد ارتقا یافته ای نسبت به سایر مدل های این سری دارند. اما تفاوت میان این دو به عملکرد موتور و وزنشان برمیگردد. در کل مدل CS از مدل دیگر سبک تر است و تا 10 اسب بخار توان بیشتری در موتور خود تولید میکند. این امر سبب شده که مدل CS از این سری خودرو بشدت بین جوانان و ماشین باز ها محبوب باشد.

این تصویر یک خودروی BMW M5 F10 را نشان می‌دهد.تصویر یک خودروی BMW رنگ سیاه را نشان می‌دهد که در یک پارک پاییزی پارک شده است. چراغ‌های جلوی خودرو روشن هستند و نور سفید روشنی را در جلوی خودرو تابیده‌اند. روی شیشه جلوی خودرو متنی نوشته شده است، اما بخشی از آن مخفی است و کاملاً قابل خواندن نیست. با این حال، بخش قابل خواندن متن “PERFORMANCE” است. زمین با برگ‌های قهوه‌ای و زرد رنگ پاییزی پوشیده شده است.در پس‌زمینه، درختانی با تعداد کمی برگ باقی‌مانده قابل مشاهده هستند، که بیشتر فصل پاییز را تأکید می‌کنند.در پس‌زمینه دورتر، حصاری قابل مشاهده است، که این نشان می‌دهد این مکان ممکن است یک پارک یا محوطه مشابه در فضای باز باشد.

سایر مدل های سری M5

بی ام و های سری M5 در مدل های دیگری با پیشوند “i” نیز تولید میشوند. حرف “i” در نام مدل‌های بی‌ام‌و به معنای “بنزینی” است. برای نشان دادن نوع انتقال قدرت نیز از نام‌های sDrive و xDrive استفاده می‌شود که به ترتیب به معنای محرک عقب و چهارچرخ محرک است.

برخی از آپشن های جذاب

1.سیستم نیروی محرکه داینامیک که میتواند توضیع نیرو را بسته به انتخاب راننده روی FWD، RWD و یا حتی 4WD تنظیم کند.
2.دارای سیستم فرمان با تنظیمات انتقال، کروز کنترل و کنترل صدا روی فرمان.
3.صندلی راننده و مسافر با تنظیمات قدرتی برای پشتیبانی از کمر، گرمایش چند سطحی و تنظیمات حافظه.
4.دارای بلندگوهای برند Harman/kardon با دو ساب‌ووفر و سیستم صوتی اطراف.
5.دارای سیستم هشدار خروج از خط و نقطه کور، ایربگ‌های جانبی دوگانه در جلو، ایربگ‌های سر در جلو و عقب و سیستم ضد سرقت از راه دور.

که همه‌ی اینها تنها بخش کوچکی از آپشن های این خودروی تمام عیار آلمانی میباشند.